Jak powstają kolekcje dla marek odzieżowych?

Kilka razy w roku różne marki odzieżowe (zarówno najbardziej znane sieci sklepów, jak i te niszowe) wypuszczają kolekcje z nowymi ubraniami, które później kupują i noszą klienci. Warto wiedzieć, że cały proces ich tworzenia wymaga sporego wysiłku oraz wspólnego działania wielu specjalistów, w tym projektantów oraz krawcowych. Jak tworzy się kolekcje odzieżowe krok po kroku?

Skąd czerpie się inspiracje do tworzenia kolekcji?

Często to właśnie najbardziej znani kreatorzy wyznaczają trendy przyszłych kolekcji popularnych marek odzieżowych. Ich pokazy, które odbywają się w światowych stolicach mody, stają się inspiracją dla projektantów w zakresie fasonów, kolorystki ubrań czy wzorów. Ogromną rolę w powstawaniu kolekcji dla marek odzieżowych odgrywają dzisiaj celebryci, a także influencerzy, którzy również wyznaczają trendy w modzie.

Jakie są kolejne etapy tworzenia kolekcji?

Od samego pomysłu do finalnego powstania kolekcji droga jest długa. Najpierw projektanci wymyślają projekt danej części garderoby. Decydują, jaki fason ma mieć np. sukienka czy kurtka (zgodnie z obowiązującymi trendami) oraz z jakiego materiału ma być uszyta. Następnie swój pomysł przenoszą na kartkę papieru. Z takiego szkicu tworzy się tak zwany szablon odzieży.

Bardzo istotnym elementem szycia kolekcji dla marek odzieżowych jest stopniowanie ubrań, które pozwala na stworzenie różnych rozmiarów dopasowanych dla rozmaitych sylwetek. Ostatnim etapem tworzenia odzieży jest jej uszycie w wielu egzemplarzach i rozmiarach. Tak opracowane kolekcje trafiają następnie do sklepów (stacjonarnych czy internetowych). A my możemy cieszyć się noszeniem modnych ubrań, które są inspirowane projektami najbardziej znanych domów mody.